jueves, 5 de octubre de 2017

FERNANDO LLACA POSADA, CUANDO LOS AVIONES ROMPEN LAS NUBES


Mis personajes favoritos (nº 195).

Me diz Fernando que cuando él era un críu tenían en casa una criada, María, ya muy mayorina, a la que se-i iba un pocu la cabeza. Llevaba con ellos en Llanes toda la vida y la querían como si fuera de la familia. La paisanina servía n' aquella casa d' aviadores (seguramente la casa más vinculada a l' aviación que había aquí), pero los aviones la traían a mal traer. Cuando llovía, que antes era muy frecuente, i-daba por ir detrás del padre de Fernando, Daniel Llaca Álvarez, pa reñilu y echa-i en cara que volara, porque estaba emperrada en que los aviones rompían las nubes y que por culpa d' eso se desataban los aguaceros.
Fernando Llaca Posada (Llanes, 1948) nació en una casa de la calle del Castillo, al láu del Casino, onde taba l’ estancu. Su padre fue profesor y jefe de la Escuela de Vuelu sin Motor, y moriría en un accidente aéreu en Cuatro Vientos, en 1952, siendo capitán destináu allí desde jacía dos años.
La madre de Fernando, Amparo Posada, de la familia de Posada Herrera, vivió durante un tiempu en la mansión que é hoy la Casa Cultura.
Un hermanu de Daniel, José Llaca Álvarez, fue un destacáu pilotu de caza en la Segunda Guerra Mundial. En la campaña de Rusia, formando parte de la Escuadrilla Azul, integrada en la Luftwaffe, sería condecoráu por el mandu alemán con dos cruces de jierru. Esti tíu de Fernando moriría también en 1952 n' otru accidente, tres meses después que Daniel, cuando volaba desde Llanes a Santander.
Unu piensa que Fernando no podía ser otra cosa en la vida: aviador.
En 1970 salió de l' Academia General del Aire con el gráu de teniente y como númeru dos de la su promoción. Ocho años después pidió la baja nel Ejércitu, siendo capitán, y pasó a Iberia, onde fue comandante de vuelu. Fue' l presidente del Sindicatu Español de Pilotos (SEPLA) cuatro años. Se jubiló en 2008, tras ser inspector de flota, instructor y pilotu. Pilotó tóu tipu d´aviones: Focker 27, DC-9, Boeing 727, Douglas DC-10, Airbus 320 y 340 y el Jumbo 747 (el más grande de todos). En total, Fernando completó en la su vida profesional 25.000 horas de vuelu.
Su hermana Ana é pilotu de Vuelu sin Motor.
Fernando, que vive' n Madrí pero vien cada pocu a Lledías, a una casa preciosa que jizo al pie del Cuera, tá casáu con Nieves Abós. Tienen tres jiyas: Silvia, Begoña y Nieves, y dos nietas: Nieves y Lucía, jiyas de Silvia, que viven en Munich con los sus padres.

No hay comentarios: