domingo, 15 de mayo de 2016

JOSÉ RAMÓN BARRO BERNALDO DE QUIRÓS, MADALENUDU Y SEÑOR DE LA ESPRIELLA


Mis personajes favoritos (Nº 165).

José Ramón nació en 1950 en Valdecilla (Cantabria), en cuyu hospital taba de médicu el su padre, Ramón Barro Cano. É hombre de mundu y vive en Madrí, pero su identidá é llanisca por todos los costaos. Sencillu a más no poder, i-tira el tratu y la naturalidá y la honestidá de la gente sencilla como él. É el dueñu del Palaciu de la Espriella, en Villajormes. Pertenez a la nobleza, pero no tien que ver ni una pizca con el estereotipu de los señoritos clasistas, vagos y aparentes.
El su padre, oncólogu, había nacidu en Madrí, pero sus raíces familiares taban en Caldueñu, Villa y Meré. Tenía parentescu con los Vega Escandón y los Toriello.
La madre, María Josefa Bernaldo de Quirós Cuesta, era nieta de la marquesa d’ Argüelles y jiya de José María Bernaldo de Quirós Argüelles (llamáu Pepe “el Marqués”, si bien quien ostentaba’ l marquesáu era su hermanu, Federico Bernaldo de Quirós Argüelles). María Josefa había nacidu en lo que hoy é el Gran Hotel del Sella, mansión en la que veraneaba la familia de la marquesa. De cría, durante varios veranos, ella y sus hermanas tuvieron de institutriz en Llanes (en el palaciu de la Marquesa en la avenida de la Concepción) a la madre del escritor Sánchez Dragó.
José Ramón pasó su niñez en Llanes. Siempre miembru activu del bandu de la Madalena (en cuya capilla jizo la Primera Comunión), é jiyu únicu (un hermanu que había nacidu antes que él murió siendo un bebé).
Cuando su padre consiguió plaza en un hospital de la Seguridá Social en Guadalajara, lu llevaron a vivir en Madrí. Eran los tiempos de los emboscaos (Bernabé acababa de secuestrar a Azpiri en Celorio), de ahí que cuando iban al palaciu de la Concepción en veranu (en tren hasta Torrelavega), se tomaban en casa precauciones asgaya. Por la noche soltaban perros en la finca de la Vega y s’ atrancaban puertas y ventanas.
José Ramó estudió en el Liceo Francés de la capital d’ España, y después se jizo ingenieru superior de Caminos e ingenieru técnicu d’ Obras Públicas. Trabajó en empresas privadas, que le llevaron a Argelia y Arabia Saudí, y entró luego por oposición en l’ Administración del Estáu, onde lleva ya 31 años. É un altu funcionariu, especialista nel tratamientu d’ aguas.
Tien dos jiyos: José Ramón y Candela, farmacéuticos ambos, y un nietín d’ un mes d’ edá, Ramón, jiyu de José Ramón.

1 comentario:

Unknown dijo...

Tuve el placer de conocer al Señor José Ramón!!!!me encantaría volver a encontrarlo///